روش های ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید

Restrict the use of Android phones-pic-1

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از گوشی های هوشمند بسیار رواج پیدا کرده است. به طوری که برای انجام بسیاری از امور روزانه از تلفن هوشمند کمک می گیریم. البته استفاده از گوشی سن خاصی ندارد و در حال حاضر تقریبا تمامی افراد از کودکان گرفته تا بزرگسالان تلفن هوشمند دارند. البته همان طور که می دانید استفاده زیاد از تلفن همراه برای کودکان چندان خوشایند نیست و به کار گیری گوشی توسط آن ها باید تحت کنترل والدین باشد. همچنین علاوه بر نظارت و کنترل استفاده کودکان از تلفن همراه ، بهتر است از طریق روش های گوناگون محدودیت‌هایی را برای دسترسی آن ها ایجاد کنیم. ما در این مقاله روش های ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. لطفا در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید

ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید از طریق قفل ساعتی

استفاده بیش از حد کودکان از تلفن همراه می تواند مشکلات زیادی را در سلامت روحی و جسمی آن ها ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا از روش های گوناگون برای ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید کمک بگیرید و مدت زمان فعالیت کودک خود با گوشی هوشمند را کاهش دهید. اولین روشی که به منظور ایجاد محدودیت در استفاده از گوشی های اندروید به شما پیشنهاد می دهیم ، برنامه Google family link می باشد. برای اینکه از این اپلیکیشن استفاده کنید باید از طریق اکانت گوگلی که به برنامه Google family link لینک شده است ، وارد گوشی اندروید فرزند خود شوید. وقتی با استفاده از این نرم‌ افزار محدودیت ایجاد کنید ، زمانی که قرار است تلفن همراه فرزند شما قفل شود اعلانی را در صفحه گوشی خود دریافت خواهد کرد. در ادامه هنگامی که تلفن همراه فرزند شما قفل شود ، دیگر هیچ اعلانی قابل مشاهده نیست و امکان استفاده از برنامه ها وجود ندارد. البته توجه داشته باشید برنامه‌هایی که در قسمت Always allowed apps قرار دارند ، حتی هنگام ایجاد محدودیت نیز قابل استفاده هستند. همچنین بعد از قفل شدن تلفن همراه ، فرزند شما قادر به پاسخگویی به تماس ها نیست و فقط می تواند از بخش Emergency استفاده کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن وارد نرم افزار شوید و دستگاه فرزند خود را انتخاب نمایید. سپس از پایین صفحه روی Set up  تپ نمایید.

روش های ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید

 

در صفحه باز شده وارد سربرگ Daily limit شوید و روزهایی که قصد تعیین محدودیت دارید را انتخاب نموده و ساعت آن را به دلخواه تنظیم کنید.

ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید برای کودکان

سپس وارد سربرگ Bedtime شوید و حالت Scheduled را فعال نمایید. سپس بازه زمانی برای استفاده از گوشی را مشخص کنید و در مرحله آخر تنظیمات را ذخیره کنید.

ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید برای کودکان

بیشتر بخوانبد: حل مشکل عدم دسترسی به دوربین در گوشی های اندرویدی

ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید از طریق نرم افزار

در ادامه ایجاد محدودیت استفاده از گوشی های اندروید می توانید از طریق نرم افزار Google family link اقدامات دیگری را نیز جهت کنترل بیشتر استفاده فرزند خود از تلفن همراه انجام دهید. به این منظور وارد منوی Settings تلفن همراه فرزند خود شوید و گزینه Digital Wellbeing & parental controls را بیاید و روی آن تپ نمایید. برای ویرایش تنظیمات این قسمت از Parent Access Code استفاده کنید تا مشخص شود شما والد هستید. از این طریق می ‌توانید زمان خاصی را برای استفاده از هر برنامه تعیین نمایید. وارد نرم افزار Google family link شوید و تلفن همراه فرزند خود را انتخاب نمایید. وارد بخشApp activity شده و روی گزینه Set limits تاچ کنید. برنامه ای که قصد ایجاد محدودیت در استفاده از آن را دارید ، از لیست موجود بیابید و روی آیکون ساعت شنی که در کنار آن وجود دارد تپ نمایید. سپس از قسمت Set limit می ‌توانید زمان روزانه را تعیین کنید و در آخر برای ذخیره تغییرات اعمال شده روی Set تاچ نمایید. همچنین توجه داشته باشید که در بخش App activity می توانید استثناهایی را ایجاد کنید که استفاده از آن ها محدودیتی ندارد. به این منظور بعد از ورود به بخش App activity روی گزینه More تپ نمایید. سپس برنامه مورد نظر خود را بیابید و روی آیکون ساعت شنی کنار آن ضربه بزنید. از منوی باز شده گزینه Always allow را انتخاب نمایید. در صورتی که قصد ویرایش این قسمت را داشتید روی تاچ کنید و سپس روی یکی از گزینه های Always ، Always ، No limit ، Block تپ کنید. توجه داشته باشید برنامه هایی که روی حالت Always allowed تنظیم شده‌اند ، در قسمت Time limit قابل مشاهده نیستند و همچنین این برنامه بعد از زمان Bedtime نیز قابل دسترسی نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم مطلب روشهای حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی اندروید را نیز مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

امروز استفاده از تلفن همراه در به قدری گسترش پیدا کرده است که حتی کودکان نیز برای برخی از فعالیت ها مانند درس خواندن به آن نیاز پیدا می کنند. البته بهتر است استفاده کودکان از تلفن همراه کنترل شده باشد و والدین وظیفه دارند تا با نظارت بر این امر کودکان خود را از آسیب های استفاده زیاد از تلفن همراه مصون نگه دارند. ما در این مطلب روش هایی که به ایجاد محدودیت استفاده از تلفن همراه کمک می کنند را ارائه دادیم. نرم افزار Google family link از جمله اپلیکیشن های کاربردی است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد و امکان مدیریت و نظارت کامل استفاده از تلفن همراه را برای والدین فراهم می کند. شما می توانید از این مطلب به عنوان راهنمای استفاده از این نرم افزار کمک بگیرید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.