نحوه استفاده از تماس تصویری واتساپ | آموزش واتساپ

how-to-use-video-call-whatsapp

واتساپ بیشتر از همه به عنوان یک سرویس پیام رسانی فوری شناخته می شود . با این حال این امکان را برای کاربران فراهم می کند که از طریق اینترنت مکالمه های ویدئویی را با مخاطبین خود برقرار کنید . در این مقاله از برتر رایانه به شما نحوه استفاده از تماس تصویری واتساپ را خواهیم گفت . هم چنین می توانید آموزش قفل کردن کردن واتساپ با اثر انگشت در گوشی اندروید و آیفون با کلیک بر روی لینک بخوانید .

نحوه برقراری تماس تصویری واتساپ

برقراری تماس ویدیویی آسان است این آموزش برای تماس تصویری واتساپ در گوشی های ۸ iOS آیفون و ساعت های هوشمند نیز امکان پذیر است و به راحتی می توانید تماس ویدیویی برقرار کنید . برای اینکار طبق مراحل زیر پیش بروید :

۱-برنامه واتساپ را باز کنید .

۲-بر روی آیکون چت ضربه بزنید .

۳-بر روی قسمت چت مخاطبی که می خواهید تماس تصویری برقرار کنید ، ضربه بزنید .

۴-سپس بر روی نماد تماس تصویری در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید .

برقراری تماس ویدیویی از طریق دستگاههای Android یا Windows Phone تقریباً یکسان است ، اگرچه در این حالت مرحله ۴ نیاز به ضربه زدن بر روی نماد تماس و سپس ضربه زدن به تماس ویدیویی است.  هم در سیستم عامل iOS و سیستم هایی نظیر ۴٫۱ برای Android و حداقل ۸٫۱ برای Windows Phone نیاز به ضربه زدن بر روی نماد تماس و سپس ضربه زدن به تماس ویدیویی است .

اگر چه شایان ذکر است که می توانید مکالمه میانی را از یک ویدیو به مکالمه صوتی تغییر دهید و بالعکس . این کار را می توان با ضربه زدن روی نماد دوربین در حال صحبت کردن ، انجام داد که با صرف نظر از اینکه در حال حاضر در یک تماس تصویری یا تماس صوتی هستید ، درخواستی را برای شخصی که با او صحبت می کنید ارسال خواهد کرد.

مانند عملکردهای پیام رسانی متنی واتساپ ، هیچ هزینه مستقیمی برای تماس تصویری وجود ندارد . با این حال ، از آنجا که این برنامه به اتصال اینترنتی نیاز دارد ، اگر از طریق ۴G یا ۳G به اینترنت متصل شوید ، داده های تلفن همراه شما را مصرف می کند ، بنابراین اگر نمی خواهید از طریق کمک هزینه داده ماهانه خود به Wi-Fi وصل شوید ، مراقبت کنید.

هم چنین بخوانید : ۵ قابلیت مهم و جالب استاتوس واتساپ که باید بدانید

نحوه برقراری تماس تصویری واتساپ در گوشی های مختلف

علاوه بر برقراری تماس تصویری با واتساپ نیز می توانید آنتماس های تان را دریافت کنید . پذیرش آنها به اندازه کافی ساده است ، در اینجا نحوه انجام این کار در  iOS (تمام نسخه ها) خواهیم پرداخت :

۱- وقتی در واتساپ هستید به سادگی روی پذیرش (یا رد کردن) برای رد تماس ضربه بزنید .

۲- هنگامی که iPhone شما قفل شد اما در WhatsApp نیستید ، اعلان را در بالای صفحه به پایین بکشید و روی پذیرش ضربه بزنید.

۳- هنگامی که آیفون قفل شده است ، اعلان را به سمت راست بکشید (یا انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا گزینه کاهش تماس را داشته باشد) .

۴-در سیستم عامل Android ، باید روی نماد سبز پذیرفتن بزنید تا تماستان قبول شود. از طرف دیگر ، می توانید روی نماد تلفن قرمز بکشید تا آن را رد کنید ، یا روی نماد پیام برای رد کردن یک پیام کوتاه توضیح دهید که چرا.

۵-در ویندوز فون ، برای پذیرش تماس باید روی جواب ضربه بزنید یا می توانید پیام را نادیده گرفته یا پاسخ دهید .

با کلیک بر روی رایانه کمک با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشکلات نرم افزاریتان را حل نمایید .

نحوه برقراری تماس تصویری گروهی واتساپ

نحوه برقراری تماس تصویری گروهی واتساپ

علاوه بر استفاده از گپ های ویدیویی ، می توانید در واتساپ چت های گروهی از فیلم نیز استفاده کنید . این کارها دقیقاً مانند مکالمات تصویری معمولی است  جز اینکه در هنگام انجام تماس ، مخاطبین اضافی به تماس اضافه می کنید . برای اینکار با استفاده از دستورالعمل زیر پیش بروید :

۱-واتساپ را باز کنید .

۲-در قسمت گپ (در نوار منو در پایین صفحه ) روی مخاطبی که می خواهید تماس تصویری واتساپ برقرار کنید ، ضربه بزنید .

۳-تماس تصویری در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید (در نماد تماس و سپس تماس ویدیویی برای تلفن های Android و  Windows ) بر روی نماد افزودن مشارکت کنندگان در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید .

۴-روی مخاطبی که می خواهید به تماس ویدیویی اضافه کنید ، ضربه بزنید .

۵-روی افزودن ضربه بزنید.

شایان ذکر است که می توانید حداکثر فقط دو مخاطب اضافی اضافه کنید ، به این معنی که در مجموع می توانید چهار نفر صحبت کنید (از جمله خودتان).

نحوه برقراری تماس تصویری واتساپ در دسکتاپ و لپ تاپ

نحوه برقراری تماس تصویری واتساپ در گوشی های مختلف

شما نمی توانید با استفاده از برنامه دسکتاپ واتساپ و نه با استفاده از پورتال وب واتساپ در وب سایت واتساپ ، تماس تصویری واتساپ برقرار کنید. تنها موردی که می توانید از برنامه دسکتاپ برای شما استفاده کنید ارسال پیام های فوری است ، بنابراین اگر از این برنامه استفاده می کنید و می خواهید یک تماس تصویری برقرار کنید ، مجبورید دوباره به برنامه تلفن هوشمند واتساپ برگردید . برای کاربران رایانه های شخصی ویندوز از ویژگی های پرماجرا تر ، می توانید از برنامه های شبیه سازهای Android  مانند Andy ، Nox  و BlueStacks را دانلود کنید (این موارد را می توانید در مک نیز پیدا کنید) که این امکان به شما داده می شود نسخه موبایل واتساپ را بر روی رایانه خود دانلود کنید و از این طریق از چت های تصاویری استفاده کنید  .