نحوه اتصال ایرپاد به اندروید

how-to-connect-ipad-to-android-pic2

پس از آن که گجت هوشمند ایرپاد وارد بازار شد طرفداران زیادی پیدا نمود و امروزه به عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین وسایل جانبی شناخته می شود. ایرپاد ها هدفون های بلوتوثی بی سیم می باشند که جهت کار با آیفون و آیپد طراحی شده اند و به علت آنکه یک دستگاه صوتی بلوتوثی به حساب می آید می توان برای هر کامپیوتر یا گوشی هوشمند دیگر از نوع اندروید نیز از آن استفاده نمود. در این مقاله از برتر رایانه می خواهیم در رابطه با نحوه اتصال ایرپاد به اندروید صحبت نماییم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : نحوه استفاده از ایرپاد

آموزش جامع اتصال ایرپاد به اندروید

برای کاربرانی که دارای گوشی های هوشمند سامسونگ هستند این امکان به وجود آمده که با استفاده از ایرپاد ها با قابلیت بلوتوث به گوشی وصل شوند. همچنین این امکان وجود دارد که به جز ios به دستگاه های غیر اندرویدی که از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می کند نیز متصل گردند. از طریق ایرپاد کاربر می تواند در اندروید به موسیقی گوش دهد و یا مکالمه تلفنی برقرار نماید. ناگفته نماند که برخی از امکانات نظیر سیری و همچنین بررسی عمر باتری برای تان نیز غیر فعال می گردد.

این روش برای کاربران گوشی های شیائومی و دیگر مدل ها وجود دارد و تنها ممکن است که بعضی از گزینه ها با یکدیگر فرق کند. برای اتصال ایرپاد به اندروید می بایست ایرپاد خود را در داخل جعبه شارژ قرار دهید و در شارژ را باز نگه دارید و پس از آن دکمه پشت شارژر را فشار داده و مجدداً نگه دارید. از این طریق چراغ شارژر روشن شده و این امر نشان دهنده آن است که ایرپاد آماده اتصال می باشد.

اکنون برای آنکه به ایرپاد از طریق گوش اندروید وصل شوید وارد تنظیمات گوشی شده و بر روی گزینه بلوتوث اسکرول کنید.

در لیست پایین و در بخش Available devices نام ایرپاد نشان داده می شود که میتوانید پس از دیدن آن بر روی نام ایرپاد ضربه بزنید.

علل عدم اتصال ایرپاد به اندروید

پس از آن نشانه مبنی بر اتصال ایرپاد به گوشی نمایش داده می شود که میتوانید پس از آن به ایرپاد وصل شده و از آن استفاده کنید.

علل عدم اتصال ایرپاد به اندروید

گاهی اوقات به دلیل برخی از  مشکلات به گوشی اندروید وصل نشده که ما می‌خواهیم در ادامه به تعدادی از مهمترین مشکلات جهت عدم اتصال ایرپاد به اندروید بپردازیم:

مشکل عدم اتصال ایرپاد از دستگاه های دیگر؛ اگر به طور همزمان دو دستگاه یا گوشی اندرویدی را به ایرپاد وصل کنید مسلماً از کارایی آن کاسته می شود و بر کیفیت صدا نیز تأثیر می گذارد. به همین علت در صورتی که ایرپاد خود را به دو گوشی اندرویدی وصل کردید یکی از آنها را باید قطع کنید.

گاهی اوقات برخی مشکلات جزئی علت عدم اتصال ایرپاد به گوشی اندروید می باشد که در این شرایط باید ایرپاد را ریست نمایید و در جعبه شارژ بگذارید، پس از مدت زمان چند دقیقه به طور مجدد سعی کنید تا به گوشی اندروید وصل شوید.

ریست کردن تنظیمات بلوتوث گوشی نیز می تواند این مشکل را رفع کند. پس از ریست بلوتوث نیز تلاش کنید تا به ایرپاد وصل شوید. حتماً چک کنید مشکل وصل نشدن ایرپاد به اندروید رفع شده است یا خیر.

در صورتی که ایرپاد شارژ نشود می‌تواند مشکلات این چنینی را در بر داشته باشد. برای این کار اطمینان یابید که ایرپاد شارژ شده و در غیر این صورت اتصال به دشواری انجام می گردد. در صورتی که ایرپاد شارژ ندارد آن را شارژ کنید و پس از آن از طریق شیوه های بالا آن را به گوشی اندروید خود وصل نمایید.

مقاله پیشنهادی : روش هایی برای حل مشکل شارژ نشدن ایرپاد

نحوه اتصال ایرپاد به اندروید از طریق نرم افزار

برنامه های مختلفی برای ایرپاد موجود است که این امکان را به شما می دهد تا تنظیمات ایرپاد را در اندروید راحت تر انجام دهید، یکی از این برنامه ها AirBattery می باشد که نشان دهنده آن است که چقدر از عمر باتری ایرپاد باقی مانده است و در صورتی که ایرپاد را داخل جعبه شارژ بگذارید میزان شارژ جعبه شارژ را نشان خواهد داد. از دیگر ویژگی های این برنامه آن است که زمانی که ایرپاد را از گوشه خود در می آورید موسیقی قطع شده که این امکانات برای تمامی برنامه ها نیست و تنها برای برخی از برنامه ها کارایی دارد.

برنامه AirBattery جهت مشاهده شارژ ایرپاد

برنامه دیگری که جهت مشاهده عمر باتری می‌توانید آن را دانلود نمایید برنامه Assistant Trigger می باشد که قابلیت دستیار گوگل یا Google Assistant را نیز دارد و با دو بار ضربه زدن بر روی ایرپاد فعال خواهد شد.

برنامه Assistant Trigger برای ایرپاد

نتیجه گیری

به عنوان کلام آخر امروز قصد داشتیم تا به شما ما روش های اتصال ایرپاد به دستگاه های اندروید را بیان نمایید و در صورتی که در اتصال مشکلی داشتید با استفاده از راه حل های ذکر شده آن را رفع کنید. به عنوان یک وسیله همراه و محبوب جوانان و افرادی که تمایل دارند از تماس گوشی به صورت خود جلوگیری نمایند یک وسیله مناسب و کارآمد به حساب می آید. ممنون از همراهی شما تا انتهای این مطلب در صورت هرگونه مشکل می توانید از طریق دیدگاه وب سایت نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.