بیت کوین چیست و چگونه کار می کند ؟

what-is-beat-quinn-and-how-does-it-work-pic-2

بیت کوین یک ارز مجازی است که پس از افزایش قیمت هر سکه در اوایل سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۳۰۰۰ دلار شد . امروزه برخی از خرده فروشان این ارز را می پذیرند ، در حالی که در سایر حوزه های قضایی غیرقانونی است .Cryptocur  ارز خطوط کد رایانه ای است که دارای ارزش پولی هستند . این خطوط کد توسط رایانه های برق و با کارایی بالا ایجاد می شوند. Cryptocurrency همچنین به عنوان ارز دیجیتال شناخته می شود ،این نوعی پول دیجیتالی است که توسط محاسبات ریاضی ایجاد شده و توسط میلیون ها رایانه (به نام کارگران معدن) در همان شبکه اداره می شود . از نظر جسمی چیزی برای نگهداری وجود ندارد اگرچه رمز نگاری را می توان با پول نقد رد کرد.

بیشتر بخوانید : اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات چیست ؟

Cryptourrency از کلمه رمزنگاری گرفته می شود ، این فرایندی است که برای محافظت از معاملات استفاده می شود که خطوط کد را برای خریدها ارسال می کند. رمزنگاری همچنین ایجاد سکه های جدید را کنترل می کند . صدها نوع سکه در حال حاضر بازارهای رمزنگاری را متوقف می کنند ، اما تنها تعداد معدودی پتانسیل تبدیل شدن به یک سرمایه گذاری مناسب را دارند . دولت ها هیچ کنترلی در ایجاد ارزهای رمز پایه ای ندارند ، این همان چیزی است که در ابتدا آنها را بسیار محبوب کرده است . بیشتر ارزهای رمز پایه با توجه به داشتن یک بازار در بازار شروع می شوند ، به این معنی که تولید آنها با گذشت زمان کاهش می یابد. این مشابه تولید پولی فیزیکی سکه ها است. تولید در یک نقطه معینی به پایان می رسد و سکه ها در آینده با ارزش تر می شوند .

سوء استفاده از بیت کوین

بیت کوین و مزایای آن

بیت کوین اولین رمز نگاری محبوب بود و هیچ کس نمی داند چه کسی آن را ایجاد کرده است . بیشتر ارز های رمز پایه برای حداکثر ناشناس بودن طراحی شده اند اما این ارزها ابتدا برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ از طرف یک توسعه دهنده ظاهر شد که گفته می شود Satoshi Nakamoto نام دارد . او از آن زمان ناپدید شده و ثروت این ارز را پشت سر گذاشته است . از آنجا که این ارز نخستین ارز رم زنگاری مهم بود به کلیه ارزهای دیجیتالی که از آن زمان ایجاد شده است ، آلکین یا سکه های جایگزین نامیده می شوند. Litecoin ، Peercoin ، Feathercoin ،  Ethereum و صدها سکه دیگر همگی به دلیل اینکه بیت کوین نیستند ، آلکین سکه هستند.

یکی از مزایای بیت کوین این است که می توان آن را بصورت آفلاین در سخت افزار محلی مانند هارد دیسک امن ذخیره کرد. این فرایند را سردخانه می نامند و از سرقت ارز توسط دیگران محافظت می کند. هنگامی که ارز در جایی در اینترنت ذخیره می شود که به آن به عنوان ذخیره گرم گفته می شود ، خطر سرقت آن وجود دارد. از طرف تلنگر ، اگر شخصی دسترسی به سخت افزار حاوی بیت کوین را از دست بدهد ، این ارز برای همیشه از بین می رود. تخمین زده می شود که به میزان ۳۰ میلیارد دلار بیت کوین توسط معدنچیان و سرمایه گذاران از بین رفته یا جای آنها جای نگرفته است.

چرا بیت کوین بسیار جنجالی است رویدادهای مختلف بیت کوین را به یک حس رسانه تبدیل کرد . از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ، معامله گران جنایی با خرید آنها در دسته های میلیون ها دلاری ، بیت کوین ها را مشهور کردند تا بتوانند پول را خارج از چشم اجرای قانون و جمع آورندگان مالیات جابجا کنند. متعاقباً ، ارزش بیت کوین افزایش پیدا کرد . کلاهبرداری نیز در دنیای cryptocurrency سرمایه گذاران ساده لوح و باهوش به طور یکسان می توانند صدها یا هزاران دلار برای کلاهبرداری از دست بدهند بسیار واقعی است . بیت کوین و آلت کوین بحث برانگیز هستند زیرا قدرت صدور پول را از بانکهای مرکزی می گیرند و آن را به عموم مردم می دهند. حساب های بیت کوین نمی توانند توسط بازرسان مالیاتی منجمد و مورد بررسی قرار گیرند و بانک های میانی برای جابجایی بیت کوین ها ضروری نیستند. مقامات انتظامی و بانکداران بیت کوین را شبیه به نگت های طلا در غرب وحشی – فراتر از کنترل پلیس و موسسات مالی می دانند .

بانکداری یا سایر هزینه های استفاده از بیت کوین

نحوه کار بیت کوین

بیت کوین ها یک سکه کاملاً مجازی هستند که به دلیل ارزش خود مختار هستند و نیازی به جابجایی و ذخیره پول برای بانک ها نیست. هنگامی که بیت کوین ها متعلق به یک شخص هستند ، آنها مانند سکه های طلای فیزیکی رفتار می کنند. آنها ارزش و تجارت را دقیقاً به عنوان انگار که آنها نجت های طلا هستند. بیت کوین ها می توانند برای خرید کالاها و خدمات بصورت آنلاین با مشاغلی که آنها را می پذیرند یا با این امید که ارزش آنها به مرور زمان افزایش یابد ، از بین بروند ، مورد استفاده قرار گیرند .

بیت کوین از یک کیف پول شخصی به دیگری معامله می شود. کیف پول یک پایگاه داده شخصی کوچک است که در درایو رایانه ، تلفن هوشمند ، تبلت یا در ابر ذخیره می شود. بیت کوین ها مقاوم در برابر جعل هستند زیرا چندین رایانه ، به نام گره ، در شبکه باید اعتبار هر تراکنش را تأیید کنند. ایجاد بیت کوین به قدری محاسباتی است که از نظر مالی ارزش آن را ندارد که جعل کنندگان بتوانند سیستم را دستکاری کنند.

ارزش ها و مقررات بیت کوین

روزانه یک بیت کوین در ارزش متفاوت است. مکانهایی مانند Coindesk را بررسی کنید تا نرخ میانگین فعلی را ببینید. بیش از دو میلیارد دلار بیت کوین وجود دارد. وقتی تعداد کل به ۲۱ میلیارد سکه برسد ، بیت کوینها ایجاد نمی شوند ، که تخمین زده می شود حدود سال ۲۰۴۰ تخمین زده شود. تا سال ۲۰۱۷ ، بیش از نیمی از آن بیت کوین ایجاد شده بود.

واحد پول بیت کوین کاملاً کنترل نشده و کاملاً غیرمتمرکز است. واحد پول این کشور خودمختار و بدون واسطه است ، بدین معنی که هیچ فلزی گرانبهای در پشت بیت کوین وجود ندارد. ارزش هر بیت کوین در خود بیت کوین ساکن است.

بیت کوین توسط معدنچیان اداره می شود .

شبکه افرادی که منابع رایانه شخصی خود را به شبکه بیت کوین کمک می کنند.

ماینرها به عنوان نگهبان و حسابرس برای همه معاملات بیت کوین عمل می کنند.

کارگران معدن هزینه کار حسابداری خود را با به دست آوردن بیت کوین های جدید برای میزان منابعی که در شبکه مشارکت دارند ، پرداخت می کنند.

چگونه بیت کوین ها ردیابی می شوند

یک بیت کوین دارای یک پرونده اطلاعاتی ساده به نام   blockchain است. هر blockchain برای هر کاربر و کیف پول شخصی بیت کوین کاربر منحصر به فرد است. کلیه معاملات بیت کوین در یک دفترچه عمومی وارد شده و در دسترس می باشد که صحت آنها را تضمین می کند و از کلاهبرداری جلوگیری می کند. این فرایند از تکثیر معاملات و افراد از کپی کردن بیت کوین جلوگیری می کند. در حالی که هر بیت کوین آدرس دیجیتالی هر کیفی را که لمس می کند ثبت می کند ، سیستم بیت کوین نام افرادی را که دارای کیف پول هستند ثبت نمی کند. از نظر عملی ، این بدان معناست که هر معامله بیت کوین به صورت دیجیتالی تأیید می شود اما در عین حال کاملاً ناشناس است. بنابراین ، اگرچه افراد نمی توانند هویت شخصی یا جزئیات معامله را به راحتی مشاهده کنند ، اما می توانند تاریخ مالی تأیید شده از یک کیف پول بیت کوین را مشاهده کنند. این یک چیز خوب است ، زیرا تاریخ عمومی شفافیت و امنیت را به هر معامله می افزاید.

بانکداری یا سایر هزینه های استفاده از بیت کوین

هزینه های کمی برای استفاده از بیت کوین ها وجود دارد که به سه گروه خدمات بیت کوین پرداخت می شود:

سرورها (گره ها) که از شبکه کارگران معدن پشتیبانی می کنند

مبادلات آنلاین که بیت کوین را به دلار تبدیل می کنند

استخرهای معدن

صاحبان برخی از گره های سرور هر بار که مبلغی از طریق گره هایشان ارسال می شود ، مبلغ معامله یک بار چند سنت را شارژ می کنند ، و وقتی بیت کوین به دلار یا یورو وارد می شود ، بورس آنلاین نیز به همین ترتیب شارژ می شود. علاوه بر این ، بیشتر استخرهای معدن یا هزینه پشتیبانی ۱ درصدی را می پردازند یا از افرادی که به استخرهایشان می پیوندند کمک مالی کم می کنند. در حالی که هزینه های اسمی برای استفاده از بیت کوین وجود دارد ، هزینه های معامله و کمک های استخر معدن ارزان تر از هزینه های معمول بانکی یا انتقال سیم است.

حقایق تولید بیت کوین

استخراج بیت کوین شامل فرماندهی یک رایانه خانگی برای کار در تمام ساعات شبانه روز برای حل مشکلات اثبات کار (مشکلات ریاضی فشرده محاسباتی). هر مشکل ریاضی بیت کوین مجموعه ای از راه حل های ۶۴ رقمی ممکن را دارد. یک رایانه رومیزی اگر بدون توقف کار کند ، ممکن است در دو یا سه روز یک مشکل بیت کوین را برطرف کند ، اما ممکن است طولانی تر شود . یک رایانه شخصی منفرد که بیت کوین را استخراج می کند ، ممکن است روزانه ۵۰ سنت به ۷۵ سنت برسد ، منهای هزینه برق. یک معدنچی در مقیاس بزرگ که به طور همزمان ۳۶ کامپیوتر قدرتمند را اداره می کند ، می تواند پس از هزینه ها ، روزانه ۵۰۰ دلار درآمد کسب کند. یک معدنچی در مقیاس کوچک با یک کامپیوتر درجه یک مصرف کننده ممکن است بیشتر از آنکه بیت کوین های معدن را بدست آورد ، برای برق صرف کند. استخراج بیت کوین فقط برای کسانی که چندین رایانه با کارتهای پردازش فیلم با کارایی بالا اجرا می کنند و برای ترکیب قدرت سخت افزاری به گروهی از معدنکار می پیوندند ، سودآور است. این نیاز منع سخت افزاری یکی از بزرگترین اقدامات امنیتی است که مردم را از تلاش برای دستکاری در سیستم بیت کوین باز می دارد.

امنیت بیت کوین

افرادی که اقدامات احتیاطی معقول و منطقی را انجام می دهند از دزدیده شدن حافظه پنهان بیت کوین شخصی خود توسط هکرها در امان هستند.

در مورد این ارز دو آسیب پذیری اصلی امنیتی وجود دارد:

گذرواژه سرقت شده یا هک شده از حساب آنلاین بیت کوین ابری (مانند Coinbase)

از بین رفتن ، سرقت و یا از بین رفتن هارد دیسک بیت کوین ها

بیش از هکرها ، خطر واقعی ضرر با بیت کوین در مورد عدم پشتیبان گیری از یک کیف پول با یک نسخه ایمن از بین می رود. یک پرونده .dat مهم وجود دارد که هر بار بیت کوین دریافت یا ارسال می شود ، به روز می شود ، بنابراین این پرونده .dat باید هر روز به عنوان نسخه پشتیبان کپی شده کپی و ذخیره شود.

سقوط عمومی کوه. سرویس مبادله بیت کوین Gox به دلیل ضعف در سیستم بیت کوین نبود. در عوض ، این سازمان به دلیل سوء مدیریت و عدم تمایل شرکت برای سرمایه گذاری در اقدامات امنیتی مناسب فروپاشی کرد. کوه Gox یک بانک بزرگ و بدون نگهبان داشت.

نحوه کار بیت کوین

سوء استفاده از بیت کوین

سه روش شناخته شده وجود دارد که می توان از این ارز دیجیتال سوء استفاده کرد :

۱-ضعف فنی: زمان تأیید در تأیید

بیت کوین در برخی موارد نادر در بازه تأیید می تواند دو برابر شود . از آنجا که این ارز به صورت همسالان سفر می کند ، چندین ثانیه طول می کشد تا یک معامله در رایانه های P2P تأیید شود . در طی این چند ثانیه  شخص نامردی که با کلیک سریع کار می کند می تواند مبلغ دوم پرداخت همان بیت کوین ها را به گیرنده دیگری ارسال کند. در حالی که سیستم سرانجام دو برابر هزینه را به خود جلب می کند و ناقص ترین معامله دوم را نفی می کند ، اگر گیرنده دوم قبل از دریافت تأیید معاملات نادرست ، کالای خود را به خریدار نامحسوس منتقل کند ، گیرنده دوم پرداخت و کالا را از دست می دهد.

۲-DISHONESTY HUMANESTY: سازمان های استخر با استفاده از سلیقه های اشتراک گذاری غیرقانونی

از آنجا که استخراج بیت کوین به بهترین وجه از طریق جمع کردن (پیوستن به گروهی) هزاران معدنکار دیگر به دست می آید ، برگزار کنندگان هر استخر نحوه تقسیم این ارز شده را انتخاب می کنند. سازمان دهندگان استخر معدن این ارز می توانند به طور نامحسوس سهام بیشتری برای استخراج در اختیار بگیرند.

۳-مدیریت انسان: مبادلات آنلاین

با کوه Gox به عنوان بزرگترین نمونه ، افرادی که مبادلات غیرقانونی اینترنتی را انجام می دهند و مبادله نقدی این ارز را انجام می دهند ، می توانند ناسازگار یا بی کفایت باشند. این شبیه به بانک های سرمایه گذاری Fannie Mae و Freddy Mac است که به دلیل ناسازگاری انسانی تحت فشار قرار می گیرند . تنها تفاوت این است که ضررهای متعارف بانکی تا حدی برای کاربران بانکی بیمه شده است ، در حالی که صرافی های بیت کوین هیچ پوشش بیمه ای برای کاربران ندارند.

سه دلیل که بیت کوین ها مورد معامله قرار می گیرند :

۱- توسط یک بانک مرکزی ایجاد نمی شود و یا توسط هر دولت تنظیم می شود

۲-بانک ها حرکت پول را ثبت نمی کنند و سازمان های مالیاتی و پلیس دولتی نمی توانند پول را پیگیری کنند. این ممکن است تغییر کند ، زیرا پول کنترل نشده تهدیدی برای کنترل دولت ، مالیات و پلیس است. بیت کوین به دلیل عدم نظارت دولت به ابزاری برای تجارت متقابل و پولشویی تبدیل شده است. ارزش آن ها در گذشته به دلیل افزایش مجرمان ثروتمند را با حجم زیادی خریداری می کردند . از آنجا که هیچ مقرراتی وجود ندارد ، افراد می توانند به عنوان معدنکار یا سرمایه گذار از دست بدهند .

۳-BITCOINS BANKS BYPASS طریق شبکه همتا به  افراد منتقل می شوند و هیچ بانک واسطه ای برای برش آن اقدام نمی کند. کیف پول های بیت کوین توسط بانک ها و اجرای قانون قابل توقیف یا یخ زدایی نیستند. کیف پول های این ارز نمی توانند محدودیت هزینه و برداشت را برای آنها تحمیل کنند. هیچ کس اما صاحب کیف پول ارز مجازی تصمیم نمی گیرد که چگونه این ثروت را اداره کند.

معاملات BITCOIN غیرقابل برگشت هستند :

روش های پرداخت معمولی مانند هزینه کارت اعتباری ، پیش نویس بانکی ، چک شخصی یا انتقال سیم از مزایای بیمه و برگشت پذیر بودن بانکهای درگیر می باشد. در مورد بیت کوین ها  هر بار که دست به دست می شود و کیف پول را تغییر می دهد ، نتیجه نهایی است . به طور همزمان هیچ گونه محافظت از بیمه برای کیف پول این ارز وجود ندارد. اگر داده هارد دیسک یا رمز عبور کیف پول از بین برود ، محتوای کیف پول برای همیشه از بین می رود.