آموزش بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ | آموزش واتساپ | بخش ۱

training-raising-security-account-in-whatsapp-pc-bartar

قابلیت جدیدی که واتساپ برای کاربران خود در سال ۲۰۱۶ ارائه داده است رمز گذاری کاربر به کاربر است که با استفاده از این قابلیت دیگر نگران لو رفتن اطلاعات پیام های خود توسط هکر های اینترنتی نیستید . علاوه بر این راه های دیگری نیز وجود دارد که می توان با استفاده از آن بتوانید به بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ فعال در گوشی خود کمک نمایید . زیرا در این قابلیت این احتمال وجود دارد که با کسی که در حال چت کردن و تبادل داده های مختلف نظیر فایل و عکس باشید واقعاً خودش  باشد یا نه . در مقاله امروز برتر رایانه به شما ۳ روش بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ خواهیم پرداخت ، در ادامه با ما همراه باشید .

هم چنین بخوانید : قفل کردن واتساپ با اثر انگشت در گوشی اندروید و آیفون

روش اول جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ

تأیید هویت دو مرحله ای

با فعال نمودن این روش در واتساپ بعد از هر بازه زمانی که می گذارد واتساپ یک رمز عبور دوره ای به اکانت تان اضافه می نماید . به این صورت که برنامه مدتی یکبار رمز کاربری که قبلاً انتخاب نموده اید را از شما می پرسد تا مطمئن شود که فردی که از برنامه استفاده می نماید صاحب اصلی اکانت است یا خیر .

برای فعال نمودن این ویژگی با استفاده از دستورالعمل زیر پیش بروید :

• ابتدا وارد منوی واتساپ شوید .

• در قسمت تنظیمات به بخش اکانت واتساپ وارد شوید .

• گزینه Two-step verification را انتخاب کنید و ENABLE را بزنید .

• سپس رمز عبور شش رقمی را وارد نمایید و NEXT را بزنید و مجدد رمز انتخابی تان را تأیید نمایید .

روش سوم جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ - آموزش واتساپ

• در قسمت بعد ایمیل تان را وارد کنید و مجدداً برای تأیید مجدد ایمیل وارد شده را بزنید .

روش سوم جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ

• در نهایت هویت دو مرحله ای انجام شده و برای تأیید نهایی DONE را بزنید   .

روش اول جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ - تایید هویت دو مرحله ای

همانطور که در تصویر می بینید سه گزینه در آخر برای شما نمایش داده می شود :

روش اول جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ

⇐گزینه Disble جهت لغو هویت دو مرحله ای

⇐گزینه Change PIN جهت تغییر رمز عبور

⇐گزینه Change email address جهت تغییر آدرس ایمیل وارد شده جهت تأیید هویت دو مرحله ای

نکته ای که باید در این مرحله به آن توجه نمایید وارد نمودن استفاده از رمز عبور آسان است که آن را فراموش نکنید . هم چنین برای استفاده از تمامی قابلیت های ذکر شده حتماٌ مطمئن شوید که واتساپ تان را به آخرین نسخه آپدیت نموده اید .

روش دوم جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ

مدیریت صحیح نسخه تحت وب

با استفاده از نسخه تحت وب می توانید به پیام ها و اطلاعات موجود در گوشی خود به راحتی دسترسی داشته باشید . در این روش دیگر نیاز به استفاده از گوشی هوشمند خود نیستید و تنها با استفاده از کد QR از طریق کامپیوتر وارد اکانت تان شوید . در صورتی که با استفاده مداوم از نسخه تحت وب فراموش می کنید که هر بار از اکانت خود خارج شوید و از همین طریق این امکان وجود دارد که افراد دیگر به راحتی به پیام های و اطلاعات تان دسترسی داشته باشند . می توانید با استفاده از گزینه Log out from all computers تمامی دستگاه هایی که از این راه می توانند به اکانت واتساپ تان دسترسی دارند را از حساب خارج کنید و امنیت واتساپ خود را افزایش دهید و به بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ گوشی تان کمک نمایید .

روش سوم جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ

چک کردن رمز گذاری داده های مکالمات حساس

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید یک الگوی ۴۰ رقمی در زیر کد QR قرار دارد که مختص به گوشی شماست و کد امنیتی گوشی تان محسوب می شود . با استفاده از سه دستورالعمل زیر می توانید از امنیت مکالمه گوشی تان مطلع شوید :

روش سوم جهت بالا بردن امنیت اکانت در واتساپ - آموزش بخش اول

ابتدا الگوی چهل رقمی گوشی خود را با الگوی چهل رقمی مخاطب خود چک کنید . این اعداد و ارقام باید در دو دستگاه یکسان باشد .

هم چنین می توانید از مخاطب خود بخواهید تا QR موبایلتان را با استفاده از دکمه SCAN CODE اسکن نمایید . خودتان نیز همین کار را صورت برعکس انجام دهید . با استفاده از این روش می توانید از یکسان بودن الگو های تان مطمئن شوید .

امیذواریم توانسته باشید یا استفاده از سه روش بالا به بالا بردن امنیت اکانت خود در واتساپ کمک کرده باشیم . در مقاله های بعدی به روش های دیگر آن نیز می پردازیم .