معرفی بهترین ورزش های تابستانی

introducing-the-best-summer-sports-pic4

 

با فرا رسیدن فصل تابستان بسیاری از افراد تمایل دارند تا وقت بیشتری را برای تفریح و سرگرمی و همچنین به لذت بردن از هوای تازه جهت رسیدگی به سلامت روح و جسم صرف نمایند. فعالیت های جسمی باعث می شود تا سطح انرژی افزایش یابد و با انجام منظم این فعالیت ها به آرامش بیشتری رسیده و در اینکه شما حس موفقیت داشته باشید کمک شایانی می کند. برای داشتن فعالیت بدنی به طور حرفه ای می بایست حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش نمایید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین ورزش های تابستانی آشنا کنیم تا بتوانید روزهای تابستان خود را به بهترین شکل ممکن سپری نمایید.

معرفی ورزش های تابستانی تک نفره

تجربه ورزش های تابستانی جزء بهترین شیوه ها جهت ماجراجویی در این فصل است و می تواند بهانه خوبی جهت خارج شدن از منزل نیز باشد. ورزش های نشاط بخش زیادی از سطح مبتدی تا پیشرفته همچون ورزش های آرام تا قدرتی وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید. هیچ اجباری نیست که شما بخواهید در این سه ماه ورزش های سنگینی انجام دهید و میتوانید فعالیت های ورزشی بکنید که جنبه تفریحی و آموزشی دارد.

از جمله ورزش های تک نفره تابستانی که می توانید آن را نیز به صورت گروهی همراه با خانواده و دوستان انجام دهید شامل موارد زیر می باشد:

پیاده روی؛ یکی از ساده ترین و مفیدترین ورزش ها به حساب می آید و برای آنکه بیشتر از آن لذت ببرید می توانید با دوستان خود قرار پیاده روی بگذارید و به صورت منظم این ورزش را انجام دهید.

دویدن؛ نیز از ساده ترین روش هاست است که تنها به یک جفت کفش ورزشی مناسب جهت دیدن احتیاج است و نسبت به ورزش پیاده روی کمی تحرک بیشتری می خواهد. اگر می خواهید جنبه سرگرمی و تفریحی برای تان داشته باشد می توانید آن را در مناطق تفریحی و سرسبز اجرا کنید و با دوستان خود مسابقه دوی ماراتون برگزار کنید تا کمی آدرنالین شما بالا رفته و تپش قلب تان افزایش پیدا کند.

ورزش های تابستانی تک نفره

طناب زنی؛ با داشتن یک فضای مناسب می توانید طناب بزنید و در صورتی که به صورت دسته جمعی میخواهیم ورزش را برگزار کنید از یک طناب ضخیم استفاده نموده و مسابقه طناب کشی اجراء کنید.

دوچرخه سواری؛ آن هم به صورت حرفه ای از ورزش های سخت به حساب می آید که لازم نیست حتماً برای انجام مسابقه اینکار را انجام دهید. در این فصال فرصت بسیاری خواهید داشت برای لذت بردن از طبیعت و هوای خوب دوچرخه تان را به جاده بزنید.

معرفی ورزش های آبی تابستانی

شنا جزء بهترین و محبوب ترین ورزش های تابستانه برای فعالیت در آب به حساب می آید. به خصوص زمانی که تحمل عرق کردن در هوای داغ تابستانی را نداشته باشید برای تفریح و ورزش باشد تابستان بهترین زمان برای شنا کردن بوده و برای این کار می توانید به نزدیکترین استخر یا دریای محل زندگی تان بروید و درون آب شیرجه بزنید.

قایق سواری که برای انجام این کار انتخاب رودخانه، دریاچه و استخر های مصنوعی رو باز بهترین گزینه است. همچنین می توانید با ثبت نام در گروه های قایقرانی یا کرایه کردن قایق از انجام این ورزش آبی نهایت لذت را ببرید‌.

واترپلو جزء ورزش های تابستانی منحصر به فرد به حساب می آید و در صورتی که بخواهید فعالیت ورزشی در آب به صورت گروهی داشته باشید واترپلو بهترین انتخاب خواهد بود. این ورزش در آب نوعی ورزش هندبال در آب است که به استقامت زیادی احتیاج دارد و باید این آمادگی را داشته باشید تا در طول بازی مدت طولانی پا بزنید‌.

ورزش های آبی تابستانی

غواصی برای لذت بردن از آب خنک در گرمای تابستان و رفتن به اعماق دریا ورزش مناسبی است و در صورتی که دریا نزدیکی محل زندگی تان است است از لذت غواصی غافل نشوید.

کایاک سواری نیز یکی دیگر از ورزش های مناسب برای افراد ماجراجو بوده و اگر کمی ترس و دلهره دارید نگذارید که این ترس بر شما غلبه کند. مناطق زیادی جهت کایاک سواری وجود دارد و میتوانید در آبهای آرام تر بدون هیچ چالشی قایق خود را به برانید و حس آرامش بخشی را تجربه کنید.

معرفی ورزش های تابستانی با توپ

تنیس به عنوان یکی از ورزش های مناسب جهت قلب و عروق می باشد. با داشتن یک سالن ورزشی می توانید آن را هم در تابستان هم در دیگر فصول سال انجام دهید. بهتر است که تنیس را در فضای باز امتحان نموده و با برگزاری رقابت های دوستانه از این بازی لذت کافی بروید. برای انجام تنیس روی میز می توانید با کمترین هزینه یک راکت و توپ بگیرید و به همراه دوستانتان از میزهای تنیس داخل پارک استفاده نمایید.

بسکتبال نیز جزء ورزش های هیجان انگیز بوده که طرفداران زیادی دارد. می توانید این ورزش را در سالن ورزشی و محیط باز انجام دهید. تابستان فرصت خوبی برای یادگیری و لذت بردن از این بازی جذاب است، از طرفی به افزایش قدرت شما نیز کمک می کند.

ورزش هندبال برای افرادی که به ورزش های رقابتی علاقه دارند مناسب است. این بازی یک ورزش حرفه‌ای المپیک و چیزی میان بسکتبال و فوتبال می باشد. در این بازی توپ بین بازیکنان یک تیم جابجا میشود تا در نهایت مثل فوتبال به دروازه حریف گل بزند. این ورزش در زمینه های ورزشی رو باز و بسته انجام می گردد.

ورزش های تابستانی با توپ

فوتبال به عنوان محبوب ترین و پر هیجان انگیزترین ورزش های تابستانی با توپ می باشد که به صورت تیمی و در فضای باز انجام می شود. لازم نیست که حتماً برای بازی فوتبال زمین بازی اصولی و بزرگ داشته باشید. پیشنهاد می‌شود برای افزایش جذابیت این ورزش فوتبال نابینایان را امتحان کنید. در این حالت بازیکنان تیم لازم است که با دستمال یا چشم های افراد را ببندند و در فضایی کوچکتر از زمین فوتبال بازی را شروع کنند. در حال حاضر کشور برزیل بهترین تیم فوتبال نابینایان را دار د؛باید حتما در آن مراقب باشید تا به کسی آسیب وارد نکنید.

نتیجه گیری

به طور کلی ورزش تابستانه بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که می‌توان به صورت تیمی و گروهی انجام داد که شامل هاکی خیابانی، بیسبال، موج سواری، بادسواری، پرتاب دیسک و … به حساب می آیند که ورزش های همچون چوگان و والیبال ساحلی به صورت تیمی نیز جزء ورزش های تابستانه سرگرم کننده بوده که به تمرکز و کار تیمی خوبی احتیاج خواهد داشت. امیدواریم توانسته باشیم تا با معرفی تعدادی از بهترین ورزش های هیجان انگیز فردی و گروهی در تابستان از این فصل  نهایت لذت را با دوستان و خانواده خود ببرید.