فعالسازی رمز پویا برای حساب های بانکی

ramze-poya-pic3-min

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام پرداخت الکترونیکی با این پیغام مواجه شده باشید؛ تنها با رمز پویا ( رمز دوم یکبار مصرف ) قادر به پرداخت آنلاین خواهید بود. تا به امروز شما عزیزان تنها با استفاده از رمز دوم حساب خود ، که فقط یکبار توسط خود شما در دستگاه های ATM ساخته می شد ، اقدام به انتقال وجه به صورت اینترنتی می کردید و فقط هر زمانی که خودتان اقدام به تغییر دادن آن می کردید امکان تغییر آن وجود داشت. به دلیل کلاهبرداری ها و مشکلات متعددی که در طول این مدت به وجود می آمد ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، استفاده از رمز پویا را به عنوان رمز دوم اینترنتی برای تمام مشتریان بانکی اجباری کرد به گونه ای که این روش پرداخت الکترونیکی از تاریخ ۱۵/۱۰/۱۳۹۸ به اجرا خواهد درآمد. رمز دوم اینترنتی به گونه ای عمل می کند که فقط ۶۰ ثانیه بعد از ساختن شما قادر به استفاده از آن خواهید بود . استفاده و فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف برای هر بانک روش متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

رمز یکبارمصرف پویا7-برتر رایانه

 

محافظت از حساب صاحبین کارت بانکی با رمز پویا

ثابت بودن رمز دوم کارت های اعتباری و پیشرفت سارقین در فضای مجازی ، باعث لو رفتن و سرقت این رمز ها به راحتی تمام شده است. به عبارت ساده تر با راه های بسیار ساده مانند ایجاد در گاه بانکی تقلبی یا پیامک های جعلی سارقین می توانند اطلاعات کارت بانکی را به راحتی سرقت و خسارت های مالی جبران ناپذیری به دارندگان حساب وارد کنند.

همچنین در برخی موارد دیده شده که سارقین بعد از سرقت اطلاعات حساب ها ، برای انتقال وجه مسائل غیر مشروع و غیر قانونی خود از این حساب های استفاده میکنند که این امر نیز می تواند مشکلات حقوقی بسیاری را برای افراد به وجود بی آورد. با داشتن رمز پویا به عنوان رمز دوم یکبار مصرف تا حد بسیار زیادی این مشکلات از بین خواهند رفت.

جهت مشاهده مطالب رایانه کمک بر روی آموزش و مقالات کلیک کنید.

 

رمز یکبارمصرف پویا8-برتر رایانه

 

چه کسانی باید رمز پویا خود را فعال کنند؟

لازم به ذکر است که فعال کردن رمز دوم پویا برای همه اجباری نیست بلکه تنها کسانی که از کارت و حساب بانکی خود جهت انتقال وجه اینترنتی استفاده میکنند باید اقدام به فعال کردن رمز پویا برای خود کنند . بنابراین کسانی که از کارت بانکی خود تنها برای خرید در دستگاه های POS یا دستگاه های ATM استفاده میکنند نیاز به فعالسازی رمز دوم اینترنتی خود ندارند. توجه داشته باشید که برای فعالسازی رمز دوم اینترنتی تنها باید به صورت حضوری به بانک صادر کننده کارت مراجعه و مراحل فعالسازی را زیر نظر کارشناس بانک طی نمایید.

آیا فعالسازی رمز دوم پویا هزینه ای به همراه دارد؟

فعالسازی رمز پویا هیچگونه هزینه ای برای مشتریان به همراه نداشته و این کار صرفا خدمتی است که توسط بانک ها و موسسات مالی کشور جهت مقابله با جرایم اینترنتی و سرقت های حساب بانکی صورت گرفته است. بنابراین شما عزیزان می توانید با مراجعه به بانک صادر کننده خود ، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای ، اقدام به فعالسازی رمز پویا برای خود کرده و از این پس بدون هیچگونه نگرانی از هک شدن اطلاعات حسابتان اقدام به خرید و یا انجام امور اینترنتی با استفاده از کارت بانکی خود اقدام کنید.

 

روش های دریافت رمز پویا بعد از فعالسازی

برای راحتی مشتریان، بانک ها و موسسات ، ساز و کار های مختلفی را برای دریافت رمز پویا برای مشترکین خود فراهم کرده اند. افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند می توانند جهت دریافت رمز دوم پویای خود از برنامه های تولید کننده رمز دوم استفاده کنند اما توجه داشته باشید که این برنامه حتما باید توسط بانک صادر کننده کارت و یا از طریق سایت اینترنتی بانک مورد نظر دریافت شود . همچنین دریافت رمز یکبار مصرف پویا از طریق پیامک و راهکارهای مبنی بر کدهای دستوری ( USSD ) از دیگر روش های در نظر گرفته شده برای ارائه این رمز بانکی به مشتریان هستند  با توجه به این که رمز دوم اینترنتی یکبار مصرف به شماره تلفن خودشان پیامک می شود. بنابر این به راحتی از طریق سامانه پیامکی که بانک صادر کننده به آنها معرفی می کنند قادر به دریافت رمز خواهند بود.

 

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

برای فعالسازی رمز پویا در بانک ملی ۲ روش در نظر گرفته شده است. اگر دارای گوشی های اندروید هستید می توانید با نصب اپلیکیشن  ،۶۰ که ابزار تولید رمز یکبار مصرف پویا است از این امکان استفاده کنید. در صورتی که گوشی هوشمند ندارید یا تمایل به نصب اپلیکیشن ندارید می توانید با شماره گیری کد دستوری *۷۳۷*۶۰# اقدام به دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی نمایید.

رمز یکبارمصرف پویا6-برتر رایانه

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/meli.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

فعالسازی رمز پویا بانک سپه

مشتریان این بانک ابتدا باید به یکی از شعب این بانک سپه مراجعه کرده و درخواست خود را جهت فعالسازی رمز پویا ثبت نمایند. در حال حاضر دریافت رمز از بانک سپه تنها از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است اما در آینده نزدیک روش های ارسال از طریق پیامک و USSD نیز فعال خواهد شد . شما عزیزان می توانید جهت دریافت اپلیکیشن کد های زیر را اسکن نمایید و یا با تلفن های پشتیبانی ۱۵۵۷ تماس حاصل بفرمایید.

 

جهت دانلود برای گوشی های اندروید تصویر زیر را با گوشی خود اسکن کنید.

کد-qr-اندروید

 

جهت دانلود برای گوشی های ios تصویر زیر را با گوشی خود اسکن کنید.

کد-qr-ios

 

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/sepah.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک کشاورزی

مشترکین محترم بانک کشاورزی می توانند با نصب برنامه رمز یکبار مصرف امن « ریما » اقدام به فعالسازی رمز یکبار مصرف پویا برای خود کنند. برای دریافت نرم افزار روی لینک دریافت نرم افزار ریما کلیک کنید. روش های مختلفی جهت دریافت رمز دوم وجود دارد. برای مثال مشتریان می توانند به ATM های بانک مورد نظر مراجعه کنند و با انتخاب گزینه فعالسازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف ، رمز مورد نظر را فعال نمایند . در این مرحله یک توکن دو بخشی شامل ۸ کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن توسط پیامک برای کاربر ارسال شده است باید در مرحله مربوط وارد شود. همچنین می توانید جهت فعالسازی رمز دوم پویا در بانک کشاورزی به سامانه جدید SOTP مراجعه کنید. برای استفاده از این سامانه مشتریان باید نرم افزار ریما را از وب سایت بانک کشاورزی دانلود نمایند . بعد از ورود رمز های دریافتی با لمس کلید ثبت ، هر ۶۰ ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/keshavarzi.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک مسکن

برای فعالسازی رمز پویا بانک مسکن به یک عابر بانک مسکن مراجعه نمایید. سپس وارد صفحه تغییر رمز خود شوید و گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب کنید . در این مرحله پس از انتخاب گزینه تخصیص رمز اول شماره تلفن خود را وارد نمایید . توجه داشته باشید که باید همان شماره تلفنی را وارد کنید که به عنوان تلفن صاحبت حساب در بانک ثبت کرده اید . سپس رسید دستگاه ATM را دریافت و نزد خود نگه دارید. اکنون اپلیکیشن « رمز نما » را از سایت بانک مسکن دانلود و نصب نمایید . بعد از نصب در قسمت خدمات الکترونیک گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید . در این مرحله شماره کارت ، سریال موجود در قبض رسید ATM کد فعالسازی پیامک شده را وارد نمایید تا امکان دریافت رمز پویا برای شما فعال شود . از این پس میتوانید با مراجعه به نرم افزار و لمس گزینه دریافت رمز کارت ، رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت نمایید .

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/maskan.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

فعالسازی رمز پویا بانک توسعه تعاون

در صورتی که اینترنت بانک شما فعال است ، پس از انتخاب گزینه کارت های من در ردیف مربوط به شماره کارت خود گزینه مدیریت نوع رمز خود را انتخاب کنید و با تایید شماره موبایل خود عبارت فعالسازی رمز پویا را تایید نمایید . همچنین می توانید با استفاده از همراه بانک نیز رمز دوم یکبار مصرف را دریافت نمایید برای این کار ابتدا برنامه همراه بانک بانک توسعه تعاون را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید . برای اینکار می توانید عبارت « همراه بانک » را به شماره ۵۰۰۰۱۵۷۴۱ پیامک کنید و بعد از نصب آن ، مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

خدمات سپرده ← سایر ← عملیات کارت ← فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت « رمز پویا »

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/tosee-taavon.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا پست بانک

پست بانک برای ارائه رمز دوم پویا نرم افزار رمز ساز را معرفی کرده است. برای فعالسازی ابتدا مشتریان باید به یکی از شعب پست بانک مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند و پس از آن بارکدی از طرف بانک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که جهت فعالسازی نرم افزار به آن نیاز دارند و توسط نرم افزار اسکن خواهد شد . همزمان با دریافت بارکد از شعبه پیامکی برای مشتری ارسال می شود که حاوی یک کد چهار رقمی می باشد . پس از اسکن بار کد شخص باید رمز مورد نظر خود را به صورت دلخواه وارد نماید. پس از ثبت رمز دلخواه کافی است کد چهار رقمی را در صفحه نمایش داده شده ثبت نمایید تا فرآیند فعالسازی اپلیکیشن تکمیل شود. از این پس می توانید با هر بار وارد شدن به نرم افزار و وارد کردن رمز عبور ، رمز یکبار مصرف پویا ۶۰ ثانیه ای خود را دریافت نمایید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/postbank.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین

برای مشتریان بانک اقتصاد نوین دو روش حضوری و غیر حضوری برای دریافت رمز پویا وجود دارد  در روش حضوری می تواند با مراجعه به یکی از شعب بانک فرم درخواست رمز دوم را تکمیل نماید و با نصب اپلیکیشن رمز یکبار مصرف پویا « ارس » اقدام به دریافت رمز نمایند. در روش غیر حضوری نیز می توانند از طریق اینترنت بانک خود رمز پویا را فعال نمایند برای این کار بعد از مراجعه به منوی کارت وارد قسمت فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت شده و آن را فعال می نمایند.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/eghtesad-novin.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک پارسیان

مشتریان این بانک ابتدا باید سیستم همراه بانک خود را فعال نمایند تا بتوانند از رمز پویا یکبار مصرف خود استفاده کنند. برای این کار کافیست نرم افزار « پارسیان من » را دانلود و نصب نمایند. توجه داشته باشید که امکان فعالسازی سرویس موبایل بانک در نرم افزار پارسیان من نیز وجود دارد . بعد از نصب این اپلیکیشن باید به یکی از خود پرداز های این بانک مراجعه کرده و در قسمت خدمات رمز گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید . سپس رمزی برای شما پیامک خواهد شد که باید به همراه شماره کارت خود در نرم افزار پارسیان من ثبت کنید. بعد از تایید میتوانید با هر بار وارد شدن به این نرم افزار رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت نمایید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/parsian.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک سامان

برای دریافت رمز پویا بانک سامان باید اپلیکیشن « رمزینه » را بر روی گوشی اندروید خود نصب نمایید سپس با استفاده از یک وسیله ی دیگر مانند کامپیوتر و لپ تاپ وارد سایت بانک سامان شده و به قسمت نت بانک مراجعه نمایید. گزینه مدیریت کارت را انتخاب کرده و بعد از انتخاب رمزینه را انتخاب کنید سپس در اپلیکیشن گزینه ی فعالسازی رمز دوم کارت را انتخاب کرده که کد تصویری که در سایت به شما نشان داده شده است را با گوشی خود اسکن کنید . سپس یک رمز ۶ رقمی ثابت را به دلخواه خودتان وارد نمایید و کد ۴ رقمی که از طرف بانک برای شما پیامک می شود را داخل کادر مربوط وارد کنید در نهایت رمز دوم پویا برای شما فعال خواهد شد.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/saman.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک سینا

در صورتی که اینترنت بانک سینا برای شما فعال است دیگر نیاز ندارید به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید ، در غیر این صورت به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کرده و برنامه رمز ساز را روی گوشی خود نصب کنید . وارد اینترنت بانک خود شده و گزینه فعالسازی پیامک رمز ساز را انتخاب کنید . در این مرحله به انتخاب خود یک رمز ۶ رقمی را وارد کنید تا با استفاده از آن بتوانید از اپلیکیشن استفاده کنید. پس از ثبت یک کد فعالسازی برای شما فعال و یک تصویر QR برای شما به نمایش در خواهد آمد . پس با استفاده از برنامه موجود در گوشی خود کد QR را اسکن کنید . بعد از اسکن که ۴ رقمی پیامک شده را نیز وارد کنید. تا از آن به بعد بتوانید جهت دریافت رمز پویا از این اپلیکیشن استفاده کنید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/sina.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک شهر

برای فعالسازی رمز پویا بانک شهر باید ابتدا اپلیکیشن مورد نیاز را نصب و سپس به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید . برای نصب اپلیکیشن به وب سایت بانک شهر به قسمت رمزنت مراجعه کنید و نسخه مورد نیاز را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب وارد نرم افزار شده و پس از انتخاب یک رمز ۶ رقمی ورود به دلخواه خودتان  ، نرم افزار را راه اندازی کنید . پس با استفاده از یک کامپیوتر وارد حساب کاربری اینترنتی بانک شهر خود شده و روی عبارت فعالسازی رمز دوم کارت کلیک کنید. بعد از انتخاب شماره حساب بر روی عبارت فعالسازی رمز پویا کلیک کنید. یک کد QR صادر خواهد شد که آن را توسط نرم افزار اسکن می نمایید. پس یک پیامک برای شما ارسال می شود که حاوی یک کد فعالسازی ۴ رقمی می باشد.  بعد از وارد کردن کد ۴ رقمی در نرم افزار تمام مراحل به پایان می رسد و شما می توانید از این به راحتی با استفاده از این اپلیکیشن رمز پویا برای خود دریافت نمایید.

 

فعالسازی رمز پویا بانک دی

بانک دی نیز از نرم افزار ارس برای تولید رمز پویا یکبار مصرف استفاده می کند. روش فعالسازی این نرم افزار نیز مانند نرم افزار های دیگر است. که از اسکن کد QR برای فعالسازی استفاده میکند ابتدا نرم افزار ارس را دانلود و بر روی گوشی های خود نصب نمایید بعد از نصب به صورت حضوری به یکی از شعب بانک دی مراجعه و درخواست صدور تصویر QR خود را ثبت نمایید. بعد از دریافت QR آن را در نرم افزار خود اسکن کرده و کدی که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود را در برنامه ثبت کنید تا اپلیکیشن قابل استفاده شود. همچنین بعد از نصب نرم افزار می توانید با مراجعه به اینترنت بانک خود و کلیک بر روی قسمت فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف یک تصویر QR دریافت کنید و مراحل بالا را بدون مراجعه به بانک طی نمایید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/dey.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک صادرات

شما عزیزان می توانید از طریق کد دستوری USSD رمز پویا خود را فعال کنید. کافیست کد دستوری *۷۱۹# را توسط شماره تلفنی که در بانک ثبت کرده اید شماره گیری نمایید. بعد از انتخاب گزینه  ۵  سامانه شماره کارت بانکی شما را درخواست میکند که بعد از وارد کردن آن باید یک رمز ۴ عددی انتخاب نمایید سپس نوبت به انتخاب یک رمز ورود جهت استفاده از رمز پویا می باشد. بعد از انجام مراحل بالا کافیست از این پس کد *۷۱۹# را وارد کرده و بعد از انتخاب گزینه ۵ و وارد کردن رمز اولیه رمز پویا خود را دریافت نمایید. همچنین می توانید با استفاده از نرم افزار ریما اقدام به دریافت رمز دوم یکبار مصرف نمایید .

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/saderat.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

رمز پویا بانک ملت

برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملت می توان از طریق پیامک و مراجعه به خود پرداز اقدام به این کار نمایید. همچنین می توانید از اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت استفاده کنید. برای فعالسازی رمز نگار در مرحله اول نیاز به مراجعه حضوری به عابر بانک ملت است. باید کد دریافتی از عابر بانک را در نرم افزار رمز نگار وارد نمایید و مراحل فعالسازی برنامه را تکمیل کنید از این پس می توانید به راحتی با مراجعه به اپلیکیشن رمز پویا خود را دریافت نمایید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/melat.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک تجارت

شما عزیزان می توانید برای دریافت رمز پویا کد دستوری USSD  *۷۸۸*۸۸# را شماره گیری کرده و مسیر زیر را طی نمایید:

سامانه پویا ← وارد کردن رمز ۵ رقمی دلخواه ← ثبت نام ← وارد کردن شماره کارت ← وارد کردن کد ملی ← وارد کردن رمز دوم فعلی.

پس از پایان این عملیات پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که اتمام مراحل بالا را تایید می نماید از این پس به راحتی با شماره گیری *۷۸۸*۸۸# می توانید رمز یکبار مصرف پویا خود را دریافت نمایید. برای این کار بعد از شماره گیری مراحل زیر را طی نمایید.

سامانه رمز پویا ← وارد کردن رمز عبور ← دریافت رمز پویا ← انتخاب کارت

همچنین می توانید برای دریافت رمز پویا از اپلیکیشن « همراز » استفاده نمایید که در ابتدا آن از سایت بانک تجارت دانلود و نصب کرده و بعد از فعالسازی امکان دریافت رمز پویا برای شما میسر خواهد شد.

 

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/tejarat.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک رفاه

جهت فعالسازی رمز پویا بانک رفاه ابتدا شماره تلفن خود را در یکی از شعب بانک رفاه ثبت نمایید. سپس به یکی از خود پرداز های بانک رفاه مراجعه کرده و گزینه فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف پویا را انتخاب کنید تا دستگاه به شما رسید بدهد. بعد از چند دقیقه پیامکی حاوی کد چهار رقمی برای شما ارسال خواهد شد. سپس به آدرس بانک رفاه مراجعه کرده و اپلیکیشن رمز ساز را بر روی گوشی خود نصب نمایید بعد از فعالسازی از طریق این اپلیکیشن رمز پویا یکبار مصرف را دریافت نمایید . اگر تمایل به نصب نرم افزار ندارین می توانید با مراجعه عابر بانک و تایید شماره تلفن خود و فعالسازی سامانه هریم رمز دوم خود را از طریق پیامک دریافت کنید.و یا با شماره گیری کد *۷۱۳# و انتخاب گزینه فعال سازی رمز پویا رمزی که از عابر بانک دریافت کرده اید را وارد نموده تا رمز پویا برای شما فعال گردد.

 

 

فعالسازی رمز پویا بانک گردشگری

دریافت رمز پویا برای مشتریان بانک گردشگری از طریق سامانه اینترنت بانک یا نرم افزار همراه بانک ، بانک گردشگری امکان پذیر می باشد. در نرم افزار بانک کافیست در منو اصلی به بخش عملیات بانک رفته و در آن قسمت گزینه فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب نمایید. با زدن دکمه ۲ وضعیتی می توانید رمز دوم یکبار مصرف را فعال نمایید. در روش مورد نظر باید آیتم سه نقطه را زده و در پنجره باز شده گزینه مدیریت نوع رمز دوم را کلیک کنید. توجه داشته باشید که با مراجعه به شعبه نیز می توانید به صورت حضوری تمامی مراحل را طی کرده و اقدام به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف نمایید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/gardeshgari.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ایران زمین

برای فعالسازی رمز پویا در بانک ایران زمین باید در ابتدا نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین را دانلود کنید .و بر روی گوشی های خود نصب کنید. برای فعالسازی این نرم افزار باید به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید . در شعبه بانک بعد از ثبت درخواست یک کد QR در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن می توانید نرم افزار را برای خود فعال نمایید . همچنین می توانید با مراجعه به اینترنت بانک ، بانک ایران زمین و منوی مربوطه رمز یکبار مصرف خود را فعال نمایید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/iran-zamin.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک قوامین

جهت دریافت مراحل فعالسازی رمز پویا برای بانک قوامین با کلیک بر روی لینک زیر یک فایل pdf در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. که با مطالعه آن به راحتی می توانید اپلیکیشن « جی بی رمز » را نصب و فعال نمایید و برای دریافت رمز پویا از آن استفاده کنید.

لینک دانلود pdf

 

فعالسازی رمز پویا بانک انصار

بانک انصار نیز برای ارائه رمز پویا از اپلیکیشن ارس استفاده می کند. بعد از نصب این برنامه باید درخواست خود را در یکی از شعب بانک انصار ثبت نمایید. بعد از دریافت QR و کد فعالسازی توسط شعبه بانک مورد نظر آن را در نرم افزار ارس وارد کرده تا برنامه فعال گردد. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره ۴۴۴۶۶۵۰۰ الی ۵ تماس حاصل فرمایید.

 

رمز یکبارمصرف پویا4-برتر رایانه

 

فعالسازی رمز پویا بانک سرمایه

با استفاده از اپلیکیشن رمز ساز سرمایه به راحتی می توانید رمز پویا برای خود تهیه نمایید برای فعالسازی رمز یکبار مصرف پویا ابتدا باید وارد حساب اینترنت بانک خود شوید و در بخش تنظیمات گزینه فعالسازی برنامه رمز ساز را انتخاب کنید سپس به شماره تلفن تایید شده شما یک پیامک ارسال خواهد شد و همزمان یک کد QR به شما نمایش داده می شود. که آن ها را در برنامه رمز ساز سرمایه وارد می کند. پس از فعالسازی به راحتی می توانید برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف از این برنامه استفاده کنید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/sarmaye.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

فعالسازی رمز پویا بانک پاسارگاد

جهت دریافت رمز پویا ابتدا باید به یکی از شعب بانک پاسارگاد مراجعه و درخواست فعالسازی همراه بانک خود را ثبت نمایید. بعد از فعالسازی همراه باید دو روش برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف وجود دارد. در روش اول بعد از ورود به همراه بانک در بخش « سایر » وارد قسمت عملیات کارت شده و گزینه فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب می کنیم. همچنین می توانید در سامانه بانکداری اینترنتی بانک پاسارگاد به بخش کارت های من و پس از آن به بخش عملیات بانک مراجعه و در انتها گزینه مدیریت نوع رمز دوم را انتخاب نمایید. مابقی مراحل تا احراز هویت را در تلفن همراه خود ادامه دهید.

 

[wonderplugin_video videotype=”mp4″ mp4=”https://cdn.pcbartar.com/ad-pcbartar/pasargad.mp4″ webm=”” poster=”” lightbox=0 lightboxsize=1 lightboxwidth=960 lightboxheight=540 autoopen=0 autoopendelay=0 autoclose=0 lightboxtitle=”” lightboxgroup=”” lightboxshownavigation=0 showimage=”” lightboxoptions=”” videowidth=600 videoheight=400 keepaspectratio=1 autoplay=0 loop=0 videocss=”position:relative;display:block;background-color:#000;overflow:hidden;max-width:100%;margin:0 auto;” playbutton=”https://www.pcbartar.com/wp-content/plugins/wonderplugin-video-embed/engine/playvideo-64-64-0.png”]

 

 

سوالات متداول مردم در رابطه با رمز پویا

۱ـ جهت فعالسازی رمز پویا حتما باید به بانک مراجعه کنیم؟

پاسخ ” در بیشتر مواقع اگر اینترنت بانک شما فعال باشد نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست. در بعضی بانک ها مانند بانک ملی جهت عضویت در سامانه و فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف می توانید به وب سایت بانک مربوط مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار حتما باید شماره تلفن شما در اطلاعات حساب بانکی شما ثبت شده باشد.”

۲ـ آیا تنها یک رمز برای تمامی بانک ها کفایت می کند؟

پاسخ ” متاسفانه خیر؛ هر کدام از بانک ها روش جداگانه و به خصوصی برای فعالسازی رمز پویا دارند اما برخی از بانک های اپلیکیشن یکسانی نیز دارند مانند برنامه « ریما ، ارس و … » ”

۳ـ کسانی که گوشی هوشمند ندارند چگونه رمز پویا دریافت کنند؟

پاسخ ” دریافت رمز دوم یکبار مصرف در بیشتر بانک ها فعلا با نصب اپلیکیشن مربوط به آن بانک امکان پذیر است. اما بعضی از بانک ها مثل بانک تجارت و ملی امکان ارسال رمز پویا از طریق پیامک و درگاه USSD را نیز دارند. همچنین برخی از بانک ها با استفاده از اینترنت بانک اقدام به صدور رمز پویا می کنند.”

۴ـ اگر در ۶۰ ثانیه از رمز پویا استفاده نکنیم مجددا باید رمز پویا تهیه کنیم؟

پاسخ ” به دلیل مسائل امنیتی که در نظر گرفته شده امکان استفاده از رمز یکبار مصرف فقط به مدت ۶۰ ثانیه امکان پذیر است و بعد از آن در صورتی که کار مد نظر خود را انجام نداده اید مجددا باید از طریق یکی از روش های ذکر شده در بالا رمز پویا خود را تهیه نمایید.”