مهندس علیرضا رهیده : لزوم طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

alireza-rahideh

مهندس علیرضا رهیده در گفت و گو با برتر رایانه گفت : با توجه به سیاست های دولت ایران برای انجام کارها به صورت دورکاری ، می توان گفت داشتن یک وب سایت خوب برای هر حرفه و شغلی ، چه شخصی و چه دولتی ، یک مزیت و برتری به حساب می آید. در چند سال آینده خواهیم دید که داشتن یک وب سایت برای هر شخص یک ضرورت به حساب خواهد آمد.

مهندس علیرضا رهیده در پاسخ به این سوال که ، چرا طراحی وب سایت برای کسب و کار اهمیت دارد؟ گفت : شما از زمانی که تصمیم به طراحی وب سایت خود می گیرید باید توجه داشته باشید که کسب و کار شما با رهبری مستقیم شما تقویت می شود . شما می توانید از طریق وب سایت مشتریان بالقوه بسیاری را جذب کنید و از همین طریق با آنها در تعامل باشید و در نهایت سود بیشتری به دست بیاورید .

مهندس علیرضا رهیده - لزوم طراحی سایت

وی اضافه کرد : در سایت myemma.com   مقاله ای منتشر شده است که بیان می کند ، طبق مطالعات مرکز تحقیقاتی pew تقریبا ۹۰% از مردم آمریکا دارای تلفن همراه هستند ، که از این آمار ۴۰% از تلفن همراه خود جهت مرور وب استفاده می کنند . ایران نیز به عنوان یک کشور جهان سومی آماری مشابه با همین آمار را دارد .

مهندس رهیده در خصوص ساده نگه داشتن وب سایت به این موضوع اشاره کرد که : وب سایت شما باید با یک سیستم مدیریتی ساده طراحی شده باشد . قبل از طراحی وب سایت باید در نظر داشته باشید که مشتریان هدفمند شما چه چیزی را از سایت شما میخواهد و سپس بهترین تلاش خود را برای اطمینان دسترسی آسان به اطلاعات مورد نظر آنها انجام دهید . برای افزایش اعتبار سایت و خدمات کاربران باید چیزی را که می‌خواهند بدون هیچ تلاشی پیدا کنند و یا به زبان طراحان سایت شما یوزر فرندلی باشد . بنابراین فراموش نکنید که به آنها امکانات ساده و آسان بدهید.

ایشان در خصوص لزوم تولید محتوای اختصاصی مطرح کرد : بیشتر بازدیدکنندگان از سایت شما به طور قطع مقالات و محتوای سایت شما را نیز بررسی می‌کنند . روش فوق العاده و شگفت انگیز برای افزایش بازدید از سایت و جذب کاربران ، به روز رسانی محتوای تخصصی و با کیفیت است . با ایجاد محتوای با کیفیت و ویدیوی باکیفیت  ، پادکست و … شما می توانید مشتریان علاقمند به محصول خود را نیز به راحتی شناسایی کنید . به این موضوع دقت کنید که اگر محتوای شما اختصاصی و منحصر به فرد باشد ، احتمال اشتراک گذاری ها در شبکه های مجازی مختلف توسط کاربران نیز بیشتر خواهد شد.

مهندس رهیده در رابطه با گرافیک وب سایت گفت : شاید یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در طراحی یک وب سایت ، گرافیک آن باشد . با توجه به فضای رقابتی دنیای وب ، جلب توجه مخاطب در مرحله اول کار قرار دارد . تصور کنید که شما قصد بازدید از سایتی را دارید که از نظر زمانی و load شدن بسیار کند است و از نظر گرافیکی نکته ای برای جلب توجه شما ندارد ، هر چند که ممکن است مطالب مفید و خدمات ارزنده ای داشته باشد. در اکثر موارد شما این وب سایت را خواهید بست و به سراغ سایت دیگر خواهید رفت . با توجه به تجربیات و مطالعات ما در زمینه طراحی سایت و توسعه وب سایت ، بر این باوریم که رعایت اصل ” خلاقیت همراه با سادگی ” می‌تواند فضایی بسیار کارآمد در وب سایت شما به وجود آورد.

وی در خصوص اهمیت بهینه سازی و سئو سایت گفت : برای کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبین هدفمند ، یعنی مخاطبینی که واقعا دنبال خدمات شما هستند ، بهینه سازی وب سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . توجه داشته باشید که بهینه سازی سایت جدا از طراحی وب سایت نیست و طراحان وب سایت باید به خوبی به مراحل بهینه سازی یک وب سایت آگاهی داشته باشند . گاهی عدم آگاهی و استفاده نادرست از این تکنیک ها شاید نتیجه معکوس بدهد . بنابراین انتخاب روش صحیح و استاندارد بسیار مهم است . دقت کنید که تمامی اطلاعات سایت شما مانند مطالب مفید ،طراحی زیبا و کاربرپسند ، خدمات شما و … به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و شاید ضعف یکی از حلقه های این زنجیر باعث عدم موفقیت وب سایت شما شود.

سخن نهایی : زمانی که شما طراحی وب سایت خود را برای توسعه کسب و کار خود انجام می دهید ، به خاطر داشته باشید که وب سایت شما بازتاب کننده خدمات و محصولات شماست . بنابراین طراحی جذاب سایت باید به گونه ای باشد که کاربران حس کنند ارزش مشخصی را برای کاربران قائل شده اید.