مهندس حدادی راد : تاثیر مثبت تولید محتوای اختصاصی

mana-hadadi-rad

سرکارخانم مهندس مانا حدادی راد در گفت وگو با تیم برتررایانه گفت: بازار جدید یک اقیانوس آبی است که در مقابل بسیاری از کسب و کارها شما را نمی شناسند و هرکسی بر حسب توان ، استعداد و شبکه روابطی که شکل می دهد ، می تواند سهمی از بازار را در اختیار بگیرد.

وی در رابطه با لزوم تولید محتوای اختصاصی گفت : بسیاری از کارآفرینان ، صاحبان مشاغل و مدیران ارشد به اهمیت بازاریابی محتوا پی برده‌اند و برای تولید محتوای ارزشمند و اختصاصی دست به کار شدند . اما متاسفانه حقیقت این است که بسیاری هنوز درک درستی از محتوای ارزشمند ندارند و نتیجه آن هم تولید محتوای کم ارزش ، تکراری و در اصل کپی است ، که نه تنها تاثیر زیادی از نظر بهینه سازی ندارد، بلکه در بازاریابی و حتی افزودن به معلومات مخاطب نیز نقشی را ایفا نمی‌کند.

وی افزود :  طی نقل های مطرح شده توسط اساتید و محققین مطرح ، تنها ۴ درصد از محتوای تولیدی کشور اختصاصی و ارزشمند است. که اگر این اخبار قابل استناد باشند، هنوز راه طولانی و زیادی برای معرفی بازاریابی محتوایی و اهمیت تولید محتوای ارزشمند داریم.

سرکار خانم حدادی راد با تأکید برکپی نکردن محتوا و اختصاصی بودن آن گفت : یک محتوای ارزشمند باید علاوه بر معرفی کامل برند و خدمات به نیازهای مخاطب پاسخ دهد و وی را به خواندن و مطالعه متن تشویق کند و به گونه ای باشد که مخاطب در انتها احساس کند که به معلومات به افزوده شده است. این مهم علاوه بر کمک به برندسازی شما، سبب جلب اعتماد مخاطب و در نهایت جذب مشتری و فروش بیشتر میشود.

ایشان با مطرح کردن این سوال ، که آیا محتوا پادشاه است ؟ گفت : احتمالا بسیار زیاد برای شما اتفاق افتاده که صدای فردی در خیابان نظر شما را جلب می‌کند که با صدای بلند محتویات مغازه ای را تبلیغ می کند و مردم را به داخل هدایت می‌کند، به او داد زن گفته می شود. بنابراین هرچه افراد بیشتر به داخل مغازه بروند، احتمال خرید بیشتر است. در دنیای اینترنت هم هرچه افراد بیشتری از سایت شما دیدن کنند، احتمال خرید و یا استفاده از خدمات شما بیشتر است. وظیفه هدایت افراد به سایت شما را موتورهای جستجو مانند گوگل به عهده دارند که از طریق محتوای اختصاصی شما افراد را به سایت شما هدایت می کند و اگر شما سایتی داشته باشید که جدیدترین ، کامل ترین و معتبر ترین اطلاعات را در مورد جستجو شده داشته باشید، گوگل افراد را به سایت شما هدایت می کند. پس اگر کسی از شما پرسید که چرا محتوا پادشاه است؟ شما در پاسخ بگوید: زیرا افراد را به سایت شما می آورد.

مهندس حدادی راد  در خصوص هزینه های مالی جهت تولید محتوای اختصاصی گفت : رایان هالیدی گفته: نوشتن یک مقاله کامل به میزان زیادی شبیه به یک عملیات نظامی است. این کار مجموعه ای از نظم ‌، پیشبینی ها، تحقیقات و استراتژی ها را در بر میگیرد و اگر همه اینها درست انجام شود نتیجه یک پیروزی خواهد بود. اما در بحث تولید محتوا تا حد زیادی هزینه های جانبی مانع از فعالیت بسیاری از افراد می گردد. چرا که بسیاری از شرکتها و یا افراد خاص به صورت غیر تخصصی و با هزینه های بالا به تولید کردن محتوا و فروش آن پرداخته‌اند! برای اینکه هزینه های خود را کاهش دهید، بهتر است برای تولید محتوای تخصصی به شرکتهای معتبر و یا جوانان مشتاق و مستعد روی بیاورید. البته باید به این نکته توجه کنید که برای تولید به هر قیمتی از کسانی که با قیمت های پایین تر کار می کنند استفاده نکنید، زیرا برای آنها موفقیت شما مهم نیست!!!