مهمترین علت سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در اندروید و آیفون

the-most-important-reason-for-not-saving-whatsapp-photos-and-videos-on-androidand-iphone-pic12

کاربران پرطرفدار اپ واتساپ امروزه بسیاری از تعاملات خود را چه کاری و چه در زمینه های دیگر همچون روابط دوستانه، کاری و … خود را از طریق چت واتساپ و ارسال و دریافت عکس و فیلم انجام می دهند. کاربران گوشی های اندروید و آیفون که بیشتر آنها برنامه واتساپ را دانلود و مورد استفاده قرار می دهند همواره با مشکل سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری گوشی مواجه هستند به سبب همین امر این مقاله از برتر رایانه را به ارائه روش های حل این مشکل اختصاص داده ایم که امیدواریم مورد قبول تان واقع شود.

مقاله پیشنهادی : حل مشکل ذخیره شدن خودکار عکس ها در واتساپ

مهمترین علت سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گوشی اندروید و آیفون

گاهی اوقات با یک سری مشکلات جزئی نظیر مشکل سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری گوشی خود رو به رو هستیم. این مشکل امکان دارد با ریبوت کردن یا ریستارت کردن گوشی شما رفع شود پس لازم است تا یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کرده و دکمه کناری گوشی را نگه دارید تا پس از چند ثانیه از طریق ضربه بر روی گزینه Reboat یا Restart گوشی را به طور خودکار خاموش و پس از آن روشن کنیم.

در صورتی که با این کار مشکلتان رفع نشد امکان دارد که برای مشاهده عکس و فیلم های خود وارد فایل Download یا picture گالری می شوید که محل ذخیره عکس های واتساپی در این بخش نیست و در قسمتی تحت عنوان فایل واتساپ میشود پس می بایست این فایل را باز کرده و ببینید عکس های دانلود شده تان در آن پوشه قرار دارد یا خیر.

از طرفی با پر شدن حافظه گوشی امکان دارد فیلم ها و عکس ها در گالری گوشی و پوشه واتساپ سیو نشود که پیشنهاد می کنیم تا فضای ذخیره سازی گوشی خود را بررسی کنید و ببینید چه میزان از آن پر شده است و در صورت بالا بودن حجم فضای ذخیره سازی می بایست آنها را خالی کنیم تا عکس ها و فیلم ها دانلود شود.

سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری اندروید به علت عدم عملکرد کارت حافظه

اگر کارت حافظه یا SD CARD گوشی شما آسیب دیده باشد (در صورتی که موبایل تان از حافظه جانبی پشتیبانی می کند) موجب می شود تا عکس ها و فیلم های دانلود شده از اپ در گوشی تان سیو نشود. حتماً از سالم بودن کارت حافظه گوشی مطمئن شوید و اگر پس از چک کردن متوجه شده اید که SD CARD آسیب دیده باید درصدد تعویض آن برآیید.

مشکل سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری گوشی های اندروید مدل شیائومی با پاک کردن حافظه پنهان واتساپ حل می شود. در واقع بعضی اوقات یک سری فایل های خراب در حافظه پنهان برنامه موجب ایجاد مشکل در کارکرد برنامه می شود. در این مواقع باید این فایل ها را از حافظه پنهان برنامه حذف کنید. پیش از انجام این مراحل ابتدا اطلاعاتتان را یک جا سیو کنید زیرا پس از انجام مراحل اطلاعات واتساپ حذف خواهد شد.

برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی خود شده و در صفحه اصلی setting گوشی به دنبال گزینه app بگردید و روی آن تب نمایید.

پس از انتخاب گزینه اپ در بخش manage لیستی از برنامه های نصب شده گوشی تان را مشاهده خواهید نمود.

از داخل این لیست برنامه واتساپ را بیابید و بر روی آن کلیک نمایید.

در صفحه بعد از منوی پایین صفحه بر روی Clear data ضربه بزنید.

در اینجا دو گزینه برای شما باز می شود که ابتدا بر روی Clear all data و سپس بر روی گزینه Clear cache  تب نمایید تا اطلاعات برنامه واتساپ پاک شود.

عدم فعال بودن گزینه Media Visibility دلیل سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری گوشی

گاهی اوقات امکان دارد مشکل استوری نشدن عکس واتساپ در گالری مربوط به تنظیمات Media Visibility باشد. در صورت غیرفعال بودن این گزینه عکس های دانلود شده در گالری سیو نخواهد شد. پس برای رفع مشکل سیو نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری گوشی می بایست قابلیت Media Visibility را فعال نمایید.

برای انجام این کار گزینه setting را انتخاب و به قسمت چت گوشی بروید در این بخش گزینه Media Visibility فعال نمایید، کلیه عکس ها و فیلم های دانلود شده در گالری تان به نمایش در می آید.

 

از طرفی در صورتی که عکسها و فیلمهای دانلودی از سوی یک مخاطب خاص قابل مشاهده نیست با وارد شدن به نام مخاطب در بالای صفحه روی نام آن زده و گزینه Media Visibility را بیابید.

 

در آخر این جهت رفع مشکل ذخیره نشدن عکس ها فیلم ها بر روی گزینه ی yes ضربه بزنید. با این کار مشکلتان رفع شده و تصاویر دانلود شده از طریق این مخاطب در گالری ذخیره خواهد شد.

پاک کردن فایل NoMedia. جهت حل مشکل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری

 

گاهی اوقات مشکل شما با پاک کردن فایل NoMedia رفع می شود، این فایل پوشه را به عنوان پوشه بدون عکس یا فیلم مشخص می کند و موجب می شود گوشی تان فیلم و عکس های داخل گوشی پوشه را در گالری نشان دهد. برای همین می توانید فایل پاک کرده تا مشکل نصب نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری گوشی شیائومی تان حل شود.

برای انجام این کار ابتدا وارد پوشه مدیریت فایل شوید و از طریق تنظیمات گزینه Show Hidden Media Files را فعال نمایید. حالا در محل ذخیره سازی گوشی به دنبال پوشه WhatsApp بگردید.

وارد پوشه WhatsApp  شده و مسیر  Media> WhatsApp Images را طی نمایید پس از پیدا کردن فایل آن را پاک کرده و در صورت نیاز همین کار را برای پوشه های Private و Sent انجام دهید.

در گوشی های اندروید ۱۰ و پایین تر در پوشه اصلی پوشه واتساپ قرار گرفته اما در گوشی های نسخه ۱۱ و بالاتر به این قسمت منتقل شده است است. پس اگر نتوانستید فایل واتساپ را پیدا کنید برنامه مدیریت فایل خود را باز کرده و پوشه اندروید را بیابید. پس از یافتن پوشه بر روی آن ضربه زده و با باز شدن آن مسیر Media> whatsapp را طی کنید.

هم اکنون میتوانید پوشه واتساپ را باز کرده و بر روی Media و پس از آن روی WhatsApp Images ضربه بزنید. اکنون شما میتوانید نظیر قسمت قبل فایل  NoMedia. جهت حل مشکل سیو نشدن عکس و فیلم در گالری شیائومی حذف کنید، در صورت نیاز این کار را برای پوشه های  Private و Sent انجام دهید‌.