آموزش Taskbar بخش ۱ | تنظیمات استارت ویندوز ۷

taskbar-settings-in-windows-7

 

در این مقاله برای کاربران عزیز نوار ابزار های موجود در منوی استارت ویندوز ۷ را توضیح خواهیم داد و از گزینه ی Properties در منوی استارت صحبت خواهیم کرد . منوی استارت در کامپیوتر همیشه جلوی دید کاربر قرار دارد اما اکثراً تنها برای خاموش نمودن از آن استفاده می نمایند . نکته قابل توجه این است که ویندوز ۷ و تنظیمات استارت آن با ویندوز اکس پی تفاوت آنچنانی ندارد .

 با کلیک راست بر روی نوار ابزار پایین صفحه نمایش و یا بر روی منوی استارت گزینه Properties نمایش داده می شود . با انتخاب این گزینه  پنجره Taskbar and Start Menu Properties باز می شود . سه بخش پیش روی شما است که :

تنظیمات استارت ویندوز 7

 بخش اول مربوط تنظیمات نوار وظیفه Taskbar

 بخش دوم منوی شروع  start menu

بخش سوم نوار ابزار Toolbars وجود دارد که هریک از این تنظیمات را توضیح خواهیم داد .

تنظیمات استارت ویندوز 7 در رایانه برتر

تنظیمات Start Menu

در این منو با انتخاب گزینه ی Customize… پنجره ی  Customize Start Menu جزئیات مربوط به برنامه ها ، لینک ها و آیکون ها نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هریک از این گزینه ها می توان تنظیمات مربوط به هر بخش را مشاهده نمایید .

تنظیمات استارت منو

در آیکون Computer گزینه ها به صورت تک آیکونی فهرستی از درایورها را ارائه می دهد :

Display as a link  : اجرا به شکل لینک

Display as a menاجرا به صورت منو

Don t display this item  : عدم اجرای این آیتم

تنظیمات استارت منو در برتر رایانه

در آیکون Control panel دو گزینه وجود دارد که با انتخاب هر گزینه مربع کوچکی نمایان می شود ، که با زدن علامت تیک برنامه در Start Menu  نمایش داده می شود .

آموزش تنظیمات استار منو

 

-در قسمت پایین Start menu size دو عبارات وجود دارد :

Number of recent programs to display : ظرفیت نمایش جدیدترین برنامه هایی که به تازگی اجرا شده را مشخص می نماید .

Number of recent items to display in Jump lists : نمایش تعداد فایل های باز شده که به تازگی توسط نرم افزار اجرا شده است .

با زدن دکمه ی Use Default Settings موجب می شود تمامی تنظیمات اعمال شده به حالت پیش فرض باز می گردد . سپس باز زدن دکمه ok  به صفحه قبل می روید .

آموزش تنظیمات استارت منو در رایانه برتر

در قسمت Power button action  گزینه هایی موجود می باشد که با انتخاب هریک از گزینه ها در منوی Start در ناحیه دکمه Power نشان داده می شود .

استارت منو در ویندوز

در قسمت آخر Privacy تحت عنوان حریم خصوصی می باشد که در صورت غیر فعال نمودن آن فایل ها و برنامه های به اجرا در آمده در منوی استارت نمایش داده نمی شود .